Miał być sukces - FSO Wars
Czasy PRL- to nie tylko Syrenki i Fiaty. Polscy inżynierowie stworzyli kilka aut, które wyprzedzały swoje czasy. Za jedno z nich uznaje się dziś FSO Warsa.
Na początku lat 80. XX wieku zaczęto dostrzegać wady Fiata 125p i Poloneza. Ten pierwszy stawał się już autem przestarzałym,a drugi był ciężki i spalał dużo paliwa.
Potrzeba auta ekonomicznego, o nowoczesnej konstrukcji, z silnikiem umiejscowionym z przodu i napędzającym przednie koła byłą przyczyną do zbudowania prototypu FSO Warsa. Samochód został zaprezentowany w 1985 roku podczas targów „Polska Motoryzacja”. Auto charakteryzowało się ładną, dosyć nowoczesną stylistką nadwozia, a do tego było 5-drzwiowym hatchbackiem, który w czasach PRL-u cieszył się dużą popularnością.
Technicznie Wars miał porównywalne parametry do aut zachodnich. Mimo, że przepowiadano sukces, auto nigdy nie trafiło do produkcji seryjnej. Ze względu na brak finansów wyprodukowane zostały zaledwie trzy egzemplarze prototypowe, z czego dwa można oglądać w Muzeum Techniki w Warszawie.
Serwis Mercedes w Poznaniu św. Michała